• وبلاگ : رحيل
  • يادداشت : من رمضان را با نواي حاج منصور مي شناسم نه ربناي شجريان!
  • نظرات : 20 خصوصي ، 87 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    با طرحي جديد و با کيفيت از امام علي منتظر نظرتون هستم.
    يا علي سيد علي
    + رهگذر 
    سلام
    يه سوال دارم؟؟؟
    اگه يه روزي بفهمي حاجي هم گير داره،مشکل دار شده،ميزني زير گريه؟که اي واي چرااينقدر ندونسته تمجيد کردم.ميزني زير عشقت؟دلت مي سوزه که با يارب يا ربش گريه کردي؟نفسش گرمه.آره.ناله هاش عرشيه،آره.علامه حسنزاده آملي ميگن که گفته از روضه هاش،از ناله هاش،عرشيان به گريه اومدن،آره.
    نمي خوام از حاجي بزنمتا،اما دوست دارم راهنمايي کني منو،مثل خودتم.اگه خدايي نکرده،خدايي نکرده،بر فرض محال،حاجي مشکلات پيداکنه،اگه بازم اللهم رب شهر رمضانشو بشنوي،دلت مي لرزه يانه؟
    کلامش که حقه،چي کار داريم خودش کيه،حنجرش چه کاره است؟اين استدلال درسته؟

    اما برادر من،فاصله فقط يه لحظه است...
    14 تامعصوم هم بيشتر نداريم...
    اميدوارم پياممو دريافت کرده باشي!
    پاسخ

    سلام؛
    من براي خودم راه و هدف دارم و مکتبي که خط قرمز ها را مشخص کرده است. هر کس به اين مکتب و دين و آرمان ها پايبند باشد تمجيدش مي کنم و دوستش دارم و هرکس پا روي اين آرمان ها بگذارد برايش پشيزي ارزش قائل نيستم هرکس که مي خواهد باشد. اگر از حاجي خوشم مي آيد و از شجريان بدم مي آيد به خاطر مکتب و صراطم است نه به خاطر چيز ديگري. در يک کلام بايد بگويم خودم را انساني آرمان گرا و هدفمند مي دانم نه شخص گرا. به همين دليل اگر بفهمم شخصي که تا ديروز ((با دليل)) برايش جان ميدادم امروز از خطش منحرف شده، مذمتش مي کنم و برايش ارزشي قائل نيستم باز هم ((با دليل)).در آخر اين داستان را هم بدانيد بد نيست،که:
    شخصي در جنگ جمل نزد حضرت علي(ع)رفت و گفت نمي دانم در کدام جبهه باشم اين طرف شما هستيد که اميرالمومنينيد و آن طرف عايشه است و طلحه و زبير که جزو اصحاب معروف و باسابقه ي پيامبر بوده اند.حضرت فرمودند حق را با خودش بشناس نه با افرادش. يعني حق را با مصاديق و افرادش نشناس بلکه خود حق را بشناس، با اين کار اگر روزي مصاديق و افرادي که در جبهه ي حق بوده اند منحرف شوند هيچ گاه با انحراف آنها تو منحرف نخواهي شد. اميدوارم جوابتان را گرفته باشيد. براي من هم دعا کنيد.
    ان شاالله که همه مان عاقبت به خير شويم...
    + سعيد 

    سلام برادر عزيز و دردمند

    نواي شجريان سالها به همه ما حالتي معنوي بخشيد تا در زمان دلداگي به خداوند بيشتر احساس قرب نماييم حالا اگر به هر دليلي يا با هر اختلاف نظري بين شجريان و ديدگاههاي نظام فاصله افتاده است نبايد کاري کنيم که اين شکاف عميق و عميق تر شود. لطفا يکبار ديگر به دل خودت مراجعه کن آيا هنوزهم دوست نداري در هنگامه اذان صداي دلنشين شجريان را بشنوي ؟ راستي شجريان براي جوانان اين مملکت مخرب است يا امثال خواننده هاي زيرزميني که همه نوع منکر را اشاعه مي دهند. برادراني چون حاج منصور ارضي و ديگراني از جنس انقلاب و جنگ براي همه ما عزيز هستند و مطمئن باشيد اگر روزي فرابرسد کسي به چنين ارزشهايي حمله کند من به شخصه ساکت نخواهم نشست ولي برادر بعضي چيزها ريشه در خون ما دارد همانگونه که رنج کشيدگان جنگ و انقلاب را بر سرمان مي گذاريم و از صميم قلب از رنجش خاطرشان ملول مي شويم از خانه نشين شدن کساني که به گردن فرهنگ مملکت حق دارند دلمان مي گيرد.

    + احمدرضا 
    به قول استاد افتخاري، ربناي ملکوتي استاد شجريان با هيچ چيز ديگري قابل جايگزيني نيست و صدا و سيما هم دنبال اين نباشد. حالا اگر عده اي بي سواد و از خدا بي خبر موسيقي که عقده هاي شخصيشان عود کرده ناراحتو عصبانيند، باشند تا به قول شهيد بهشتي از اين عصبانيت بميرند.
    + محسن 
    اين مقايسه از اساس اشتباه است. آقاي عرضي انگشت کوچک آقاي شجريان هم نيستند، نه در رعايت اخلاق و نه در اصول آوازي.
    نميدانم شما از چه چيزي مي سوزيد. شايد از مردمي که حامي ايشان هستند

    سلام 

    بنده حقير 10 سال مدام هر پنج شنبه دعاي کميل حاجي تو شاه عبدالعظيم رو ميرفتم اما از روزيکه ايشون شروع به دروغ و افترا به يکسري افراد کرد ازش بريدم کسيکه دعاي مولا رو ميخونه نبايد دهنشو باز کنه و لجن پراکني کنه ربناي استاد ماندگارترين اثر الهي لااقل استاد هيچوقت لجن پراکني نميکنه حيف از اون صداي که خدا به حاجي داده واقعا دعاي کميلش غوغا ميکنه اما افترا و دروغاي که ميگه دل انسان رو به درد مياره

    سبزک ها ميگن:
    اهالي هنر مقدسند اما اونايي که سر در اخور انگليس دارند

    اگه کسي فکر کنه که احترام و صداقت ايراني ها بيش از استعمار پيره تا سرحد جنون بهش حمله ميکنند حتي اگه اين شخص استاد افتخاري باشه.

    لعنت بر ديکتاتوريي که نقاب سبز رنگ دموکراسي به صورتش زده


    شجريان سياسي نيست

    او غربزده است و فقط در ميدان نوکري وارد ميشود.

    نفست حق
    ياعلي
    + احسان 
    اتفاقا تا من ربناي شجريان رو نشنوم روزم رو باز نميکنم يا حداقل تو ذهنم تصورش رو ميکنم
    http://ehssanit.wordpress.com/2009/08/24/%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%a7-%d9%84%d8%a7-%d8%aa%d8%b2%d8%b9-%d9%82%d9%84%d9%88%d8%a8%d9%86%d8%a7/
    + کاظم 
    انسان هاي آزاده کاري ندارند با معروفيت دروغين صدا و سيمايي. اگر شجريان اين کار را کرد نشان از جسارت او در پيگيري آرمان هايش بود که همانا مقابله با پيروي متملقانه و کورکورانه از سردمداران فعلي است. گمان مي کنم زمان زيادي طول نکشد تا حقيقت براي شما نيز آشکار شود، اگر چشمان خود را بر حقيقت نبنديد.
    + سيد احمد 
    آقاي ارضي از بي اخلاق ترين انسان هايي هستند که بنده شناختم. تهمت و افترا زدن براي ايشان سهل تر از آب خوردن است، تعجب مي کنم آقاي شجريان را فقط به دليل مخالفت با هم سنگان خودتان و نه دليل ديگري مي کوبيد. اما اين همه رذالت در وجود برخي را نمي بينيد
    + رضا 
    برخلاف شما بنده فکر مي کنم استاد مردم را انتخاب کردند و از اقليت گذشتند. شايد انقلاب با مردم نيست. اما استاد هستند

    سلام

    ميلادسراسر نورسبط اکبر امام حسن مجتبي عليه السلام کريم اهل بيت مبارکباد



    تشويق كودكان به سلوك الهي

    روزي امام حسن(ع) كودكي را ديد كه نان خشكي را در دست دارد، لقمه اي از آن را مي خورد و لقمه ديگر را به سگي كه در آنجا بود مي دهد. آن كودك فرزند يكي از بردگان بود. امام حسن(ع) از او پرسيد: «پسرجان! چرا چنين مي كني؟»
    كودك جواب داد: «من از خداوند شرم دارم كه غذا بخورم و حيواني گرسنه به من بنگرد و من به او غذا ندهم.»
    امام حسن(ع) از روش و سخن زيباي آن كودك خرسند شد، دستور داد غذا و لباس فراواني به آن كودك عطا كردند، پس آن كودك را از اربابش خريد و آزاد نمود. به اين ترتيب به يك كودك خوش رفتار و نيك سرشت، جايزه داد و او را تشويق نمود.(1)
    ــــــــــــــــــــــــــــ
    1- بحارلانوار؛ ج 83، ص 185
    + زينال 
    با سلام. به وبلاگ من سر بزنيد. اگه نظر بديد خوشحال مي شم.
    http://harfayebirabt.blogfa.com
     <      1   2   3   4   5    >>    >