سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خانم میلانی! من عقده ای نیستم...

برنامه هفت را دیدم. مخصوصا بخش پایانی اش را که مسعود فراستی ((یکی از ما دو نفر )) را نقد می کرد و تهمینه میلانی فقط از جواب دادن طفره می رفت.
                     
  تهمینه میلانی.مسعود فراستی.برنامه هفت.یکی از ما دو نفر.عکس های فیلم یکی از ما دو نفر.بهرام رادان.فریدون جیرانی.سینمای ایران. زنان ایرانی.دختران ایرانی.حقوق زن.فرهنگ غرب.نفر
فیلم های میلانی را کم و بیش دیده ام و مانند خیلی از فیلم های کارگردانهای دیگر ایرانی، پر است از اضطراب و استرس و ناامیدی و مردانی پست و بی تعهد که زنانی مظلوم و پر از عاطفه دارند و دست آخر هم حقشان ضایع می شود و باید همه به این نتیجه برسند که حقوق زن در ایران پایمال شده و فقط و فقط در سایه ی فرهنگ غربی است که می توانند به حقوق از دست رفته شان برسند.
کاش کسی بود به خانم میلانی و امثال ایشان می فهماند که حقوق زن در چیزهایی که شما فکر می کنید نیست.از دیدگاه شما زن موفق و زنی که به تمام حقوقش رسیده ، زنی است که باید تحصیلات عالی داشته باشد، بالای سن 30 سال ازدواج کند، حتما بیرون از خانه شغلی داشته باشد و اگر آن شغل از شغل های سخت و طاقت فرسایی باشد که مردانه ترند این زن موفق تر است، زنی که خودش را درگیر خانه نمی کند، علاقه ای به بچه دار شدن ندارد، در چارچوب خانواده نمی گنجد، اهل کار کردن در خانه هم نیست.

خانم میلانی! راست گفتید که پدرتان این گونه تربیتتان کرده که هرکاری دلتان خواست بکنید و به آن هم افتخار کنید، چون این روش تربیتی در تمام فیلم هایتان نمایان است... هرکس هر کاری دلش می خواهد می کند و به آن هم افتخار می کند.

خانم میلانی! می خواستم بدانم شما کی آمار گرفته اید و تک تک ایرانی ها را مورد بررسی قرار داده اید که به این نتیجه رسیدید که تمام ایرانی ها حتما عقده ای هستند. یادتان که نرفته گفتید: ((محال است کسی در ایران زندگی بکند و عقده ای نباشد))!!! و چقدر شما با ادب هستید و توهین کردن را بلد نیستید؛ اینکه منتقدی به شما بگوید فیلمتان شلخته است توهین است اما اینکه شما تمام ایرانی ها را عقده ای می خوانید توهین نیست.

خانم میلانی! اما من عقده ای نیستم، چون پدری دارم که به من آموخت زندگی انسان ها چارچوب دارد و فقط حیوانات هستند که محدودیت ندارند و مادری دارم که به من آموخت زیباترین لحظه ی زندگی یک زن زمانی است که لبخند فرزندش را می بیند و همسری دارم که به من گفت میتوانم هرجایی بروم به این شرط که از خدا دور نشوم.

خانم میلانی! جوانان و دختران و پسران ایرانی، همان 20 نفری که به دفترتان آمده اند و از فیلمتان خوششان آمده نیستند، جوانان ایرانی همان چند نفری که با شما نشست و برخاست دارند و حتما، هم تیپ و هم طایفه خودتان اند، نیستند.
باور کنید من هم جوان ایرانی ام...من و میلیون ها نفر مثل من، و حاضرم قسم بخورم هنوز هم در تاریخ سینمای ایران فیلمی برای ما ساخته نشده. فیلمی که حرف دل ما باشد و ما چه دختر و چه پسر ایرانی، بتوانیم خودمان را در آن ببینیم. جالب است همه کارگردانها دم از جوانان می زنند و ادعا می کنند که برای آنها فیلم می سازند اما ما هیچ وقت جوانی خودمان را در فیلم های شما و امثال شما ندیدیم...
و شما که ادعای دیگری هم دارید و خودتان را فیلم ساز زنان می دانید؛ من از طرف بسیاری از زنان ایرانی از شما خواهش می کنم برای ما فیلم نسازید ما خودمان بلدیم حقمان را بگیریم.
خانم میلانی! با بی اخلاق کردن جامعه و بی بندوبار کردن دختران و نا امید کردن زنان و رواج تفکرات منحط فمینیستی نمی توان حقوق از دست رفته زنان را پس گرفت، و این ها تمام آن چیزیست که شما در فیلم هایتان نشان می دهید.
                                                                        *****

((هفت)) برنامه ی خوبی است چون با دیدنش و شنیدن صحبت های کارگردانان ایرانی تازه متوجه می شوم چرا این قدر فیلم ها سطحی اند و چرا از دیدن اکثر فیلم ها حالم به هم می خورد...و تاسف می خورم که چرا باید بودجه ی هنگفتی برای ساختن و اکران شدن این فیلم ها پرداخت شود!!!!!!!!!!!!!

تهمینه میلانی.مسعود فراستی.برنامه هفت.یکی از ما دو نفر.عکس های فیلم یکی از ما دو نفر.بهرام رادان.فریدون جیرانی.سینمای ایران. زنان ایرانی.دختران ایرانی.حقوق زن.فرهنگ غرب.نفر



[ شنبه 90/1/27 ] [ 3:4 عصر ] [ عقل نوشته های یک دانشجو ]

نظر

و آوینی هنوز زنده است...

شهید آوینی.سید شهیدان اهل قلم. سالگرد شهادت شهید آوینی.سخنان رهبری امام خامنه ای در مورد شهید آوینی.روایت فتح.علیرضا قزوه.

سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده ی شهید سید مرتضی آوینی در تاریخ2/2/1372
امیدواریم که خداوند متعال درجات او را عالی کند. من با فرزند شما نشست و برخاست زیادی نداشتم. شاید سه جلسه که در آن سه جلسه هم ایشان هیچ صحبتی نکرده بود. من با ایشان خیلی کم هم صحبت شدم. منتها آن گفتارهای تلویزیونی را از سالها پیش می شنیدم و به آن ها علاقه داشتم.
هر چند نمی دانستم که ایشان آنها را اجرا می کند. لکن در ایشان همواره نوری مشاهده می کردم. ایشان دو- سه مرتبه آمد اینجا و روبه روی من نشست. من یک نور و یک صفا و یک حالت روحانی در ایشان حس می کردم و همین جور هم بود. همین ها هم موجب می شود که انسان بتواند به این درجه ی رفیع شهادت برسد.
نباید بگذارند که کارهای ایشان زمین بماند
. این کارها، کارهای با ارزشی بود. ایشان معلوم می شود ظرفیت خیلی بالایی داشتند که این قدر کار و این همه را به خوبی انجام می دادند. مخصوصا این روایت فتح چیز خیلی مهمی است. شب هایی که پخش می شد من گوش می کردم. ظاهرا سه- چهار برنامه هم بیشتر اجرا نشد.
                                                              *****
                              

                              ای یکه سوار شرف ای مرد تر از مرد!
                              بالایی من! روح تو در خاک چه می کرد؟

                              می گفت برو، عشق چنین گفت که بشتاب
                             می گفت بمان، عقل چنین گفت که برگرد

                             دیروز یکی بودیم با هم، ولی امروز
                              تو نورتر از نوری و من گرد تر از گرد

                             یک روز اگر از من و عشق تو بپرسند
                             پیغمبرتان کیست، بگو درد، بگو درد

                             ای سرخ تر از سرخ! بخوان سبز تر از سبز
                             آن سوی، درختان همه زردند، همه زرد

                             ای دست و زبان شهدا، هیچ زبانی
                             چون حنجره ات داغ مرا تازه نمی کرد

                                                      علیرضا قزوه



[ شنبه 90/1/20 ] [ 4:57 عصر ] [ عقل نوشته های یک دانشجو ]

نظر

اخراجی ها را دیدم!

اخراجی ها 3.مسعود ده نمکی.پوستر اخراجی ها3.پرفروش ترین فیلم.اکران نوروزی.اکبر عبدی.شریف نیا.پوستر.حاجی گرینف.دباغ.رضا رویگری.امین حیایی.تحریم اخراجی ها.سران فتنه.سبزک های اموی.دانلود اخراجی ها3.

اخراجی ها را دیدم و چه به دل نشست حرفی که از دلی پردرد برآمده بود و چه شلوغ بود و پر ازدحام سالنی که سالهاست پر از خالیست و بعد از اخراجی های 2 چنین روزی را به خود ندیده بود...
بیچاره سینما باید دوباره صبور باشد و تحمل کند تنهایی را، تا اینکه مگر دوباره اخراجی هایی اکران شود...
اخراجی ها باز هم حرف دل مردم را زد و باز هم همه با دیالوگ ها و تصاویرش، هم خندیدند و هم گریستند.

و راست گفته بود آقای ده نمکی در ((دیروز - امروز - فردا )) که اخراجی های 3، حرف اصلی من است.

حرف اصلی او و همه ما...
ولی از سبزک های متوهم که معدودی از آنها را دور و برم تحمل می کنم، شنیدم که دیدن اخراجی ها را تحریم کرده اند برای خودشان و آن را توهینی به خود می دانند. جالب بود که می گفتند زهره کوهنورد را در این فیلم مسخره کرده اند؛ چه جالب است هر کس می تواند جایگاه خودش را به راحتی در این فیلم پیدا کند.
در اخراجی ها همه جایگاه دارند، مسئولین و مردم با انواع تفکرات و تیپ های شخصیتی.


عجیب تر از همه برایم این بود که سبزک ها فیلم را ندیده، تحریمش کردند!!!

اما همه ی این سوختن ها نشان از این دارد که هنوز هم سبزک های اموی در حال سوختن اند...
ما باز هم اخراجی ها را خواهیم دید....تا کور شود هر آنکه نتواند دید.

با تمام وجود برای سلامتی و موفقیت استاد مسعود ده نمکی دعا می کنیم و از خدا می خواهیم که کارگردان هایی با این دل و جرات و بصیرت را زیاد کند.

اخراجی ها 3.مسعود ده نمکی.پوستر اخراجی ها3.پرفروش ترین فیلم.اکران نوروزی.اکبر عبدی.شریف نیا.

اخراجی ها 3.مسعود ده نمکی.پوستر اخراجی ها3.پرفروش ترین فیلم.اکران نوروزی.اکبر عبدی.شریف نیا.پوستر.حاجی گرینف.دباغ.رضا رویگری.امین حیایی.تحریم اخراجی ها.سران فتنه.سبزک های اموی.دانلود اخراجی ها3



[ دوشنبه 90/1/15 ] [ 7:32 عصر ] [ عقل نوشته های یک دانشجو ]

نظر

::