سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اعیاد شعبانیه و صدا و سیما!
شخصا زیاد اهل دیدن تلویزیون نیستم چون فکر می کنم با نشستن پای این جعبه ی توخالی(؟) فقط وقتم تلف می شود. اما گاه گداری بعضی از سریالها و فیلم های سینمایی را می بینم تا از این فضای هنری(؟) کشورمان بی خبر نباشم.
اما در این چند روزی که روزهای شادی و سرور شیعیان و محبین اهل بیت بود و همچنان هست ، نگاه دقیق تری به صدا و سیما می کردم. عجیب بود برایم، برای شاد کردن مردم طنز می دهند آن هم از نوع طنز های خارجی بی محتوا، واقعا کجای افتادن یک  کودک آن هم با سر بر روی زمین، خنده دار است، یا افتادن بچه ای از روی تاب و...
و اما مداحی و مولودی هایی که پخش می شوند:
 واقعا چرا یک صحنه از جمع با شور و هیجان جوان هایی که در وسط مجلس نشسته اند و هم کف می زنند و هم اشک شوق می ریزند را نمایش نمی دهند. شرکت کنندگان در این مجالس بخش مهمی از این جلسات هستند اما متاسفانه صدا و سیمای ما وقتی این گونه مجالس را پخش می کند جوانان و نوجوانان با نشاط و مسرور را حذف می کند و به جایش گنبد و گلدسته و منظره نمایش میدهد و با این کار معنویت و نشاطی که در این جمع ها هست اصلا نمود پیدا نمی کند.
 از طرفی غالب مداحی هایی که پخش می شوند چه در ولادت ها و چه در شهادت ها از مداحی های آقای میرداماد و آقای طاهری است، البته این دو بزرگوار از مداحان بسیار خوب ما هستند اما چرا یک بار مجالس حاج محمود کریمی و یا حاج سعید حدادیان و یا پیش کسوت همه مداحان حاج منصور ارضی را نشان نمی دهند.
خوب است اینجا اشاره کنم که در ایام محرم حاج منصور ارضی در بیت رهبری مداحی داشتند و این مراسمات را هر ساله صدا و سیما پخش می کند اما امسال مجلس این بزرگ مرد در کنار رهبر عزیزمان را پخش نکردند...؟؟؟؟واقعا جای سوال نیست!!!!
به هر حال صدا و سیما در این ایام مبارک می تواند نقش به سزایی در معرفی هیئت ها و مجالس مذهبی داشته باشد و آنچه را که واقعیت دارد  به خوبی نشان دهد؛  که اگر این هیئت ها و مجالس اهل بیت به خوبی به مردم و مخصوصا جوانان معرفی شوند پناهگاه هایی امن و پر نور هستند که می توانند جوانان این مرز و بوم را به راحتی از بسیاری از خطرات دنیای امروز حفظ کنند.

به امید آن روز...




[ یکشنبه 89/4/27 ] [ 10:5 عصر ] [ عقل نوشته های یک دانشجو ]

نظر