حسین بن علی و مردم عراق

http://www.askquran.ir/gallery/images/5405/1_moharam-aashoora__107_.jpg

وقتی حسین بن علی برای قیام علیه یزید  آماده می شد، مردم توی این ماجرا چند دسته بودن:
1 – یه دسته توی مدینه به امام گفتن نرو، کشته می شی.
2 – یه عده هم از کوفه به امام نامه نوشتن که بیا ما یا تو ئیم، ولی بعدش همون جوری که می دونید فرستاده امام رو با اون وضع به شهادت رسوندن.
3 – یه گروه دیگه هم که از همه جا بی خبر بودن و به قول معروف نه این وری نه اون وری.
4 – خیلی هام که علیه امام قیام کردن و توی لشکر یزید ملعون بودن؛ این سی هزار نفری که لشکر یزید رو تشکیل می دادن از همین مردم بودن.
5 – بعضیام که می دو نستن حسین بر حقه، ولی یه گوشه نشسته بودن و دعا می کردن که خدایا به حسین کمک کن و نذار کشته بشه.
6 – یه عده قلیلی هم که پا رکابی آقا بودن و از همون اول بدون هیچ چون و چرا و شک و شبهه ای به حسین لبیک گفتن و تا پای جون هم ایستادن، همون هفتاد و دو نفر رو می گم.
7 – یه دسته هم که دیر رسیدن و بعد از عاشورا تازه فهمیدن که حسینی بوده و قیام کرده و شهید شده.
توی این 7 دسته، تنها گروهی که سعادتمند شدند همون هفتاد و دو نفر بودن و بقیه گروه ها با عملکردشون شقاوت رو برای خودشون رقم زدن. یکی نبود بگه چرا برای ولیّ خدا تکلیف تعیین می کنید و می گید نرو، یعنی حسین نمی دونه باید بره یا نه، یا اینکه چرا نامه می نویسید و بعد به خاطر ترس از جونتون و عشق به مال دنیا، همه چیز رو فراموش می کنید یا اینکه اگر می دونید که حسین بر حقه، وظیفه شما همراه شدنه نه دست به دعا بردن و گوشه نشینی و آخر اینکه چرا بعضی هاتون اینقدر دیر متوجه شدید که دیگه هیچ کاری از دستتون بر نمی یومد، آخه امامتون رو با اون وضع شهید کرده بودن. حالا می خوایم بگیم دَمِ مردم ایران زمین گرم که خوب می دونن با ولیّ و ولایت باید چه طور رفتار کرد. خوب می دونن که وقتی ولی می گه جنگ باید بجنگن و وقتی میگه صلح باید صلح کنن، وقتی می گه فریاد باید فریاد بزنن و وقتی می گه سکوت باید سکوت کنن. می فهمن که ولیّ فقیهِ امروز همون نائب امامِ معصومِ در زمان غیبت. هر چند بودن نا مردها و منافقینی که خون به دلِ امام کردن اما اکثر مردم عاشورایی     بودن.
و اما حالا...!
ولیِّ زمان ما کیه و نسبت به اون چه وظایفی به عهده داریم، آیا هنوز هم مثل زمان امام خمینی، مطیع رهنمون ها و پیام ها و دلسوزی های ولیِّ زمانمون هستیم. برگردیم و به عقایدمون نظری کنیم، ولایت رو بیشتر بشناسیم و مطیع ولی بودن رو جدی بگیریم قبل از اینکه ماجرای کربلا اتفاق بیفته....
                     

                       با علی در بدر بودن شرط نیست     ای برادر نهروان در پیش روست !

http://shobeyr.behnamonline.net/image%20imam%20hussein/Moharam.jpg

 



[ شنبه 89/10/4 ] [ 11:32 صبح ] [ عقل نوشته های یک دانشجو ]

نظر